pranita.reismee.nl

Het begin...

Jahoor jongens, het was zover. Na 6 maanden of langer onderzoeken wat we willen, plannen wat we leuk vonden en uitkijken naar de reis, was het zover!!!!!!

Maar laten we beginnen bij het begin... Zo begon ons avontuur:

Ik geef toe, door mijn niet al te soepele planning was het vrijdagochtend, de dag van vertrek, toch nog een beetje hectisch. Wat hier en daar inpakken, en tja mij kennende even kleren proppen. Better more than less right? En dan heb ik nog niet genoemd dat ik ook nog in de sfeer van de avond ervoor zat: onze diploma-uitreiking, maar ik moest snel omschakelen want vandaag gingen we weg!

Uiteindelijk viel het gewicht van m'n mooie backpack toch wel mee en was het tijd om te vertrekken naar Schiphol! Eenmaal June en haar familie gevonden gingen we via de priority (jaaajajaja cool he) onze bagage afleveren. M'n liefste zus ging ons nog ff uitzaaien bij de douane, waar ik 10 minuten moest wachren omdat ze m'n vlecht verdacht vonden (ja vraag me niet waarom).

Maar goed, ging allemaal best goed! Toen even wat gedronken, en natuurlijk kreeg June met dr charmes haar chocolademelk gratis. Kan ik nog wel wat van leren... €3.05 voor thee! Het geld groeit me niet op de rug!!!!!!

Oke skeerheid, ik geef toe. Hoppa we zaten in het vliegtuig met net getrouwden naast ons! Sappig die verhalen zeg, ff traantje weggepinkt. Nee oke eerder door de droge lucht in t vliegtuig. Vluchtje was, voor zover het prima kan zijn, prima. Lekker gezellig landenspelletjes gedaan, extreme sudoku (nu klinken we slim terwijl we eig na 20 min op exit hebben gedrukt) en een voorraad voedsel ingeslagen achterin t vliegtuig.

Toen kwam we eindelijk aaaaan op Bangkok! En voordat we t wisten kwamen we bij de partner aan en zaten we kort daarop in de bus naar Hua Hin voor 4 h (alsof de reis al niet lang genoeg was). Maar de bus was gelukkig niet skeer maar echt comfortabel: lekkere ligstoelen! We hebben heeerlijk ff getukt :)

Toen uitstappen bij Hua Hin bus station en we werden meteen ophaald door de partner. Top geregeld dat. Vervolgens op weg om wat Engelsen op te halen, niet echt onze type. Na aankomst zagen we dat wij eerder niet de type waren van de grote meerderheid haha. Black sheeps.. But we're strong together!!!

Was wel ff grappig: we gingen zo eten en we vroegen zovan: Can we sit here? (om ff sociaal te doen, miss zijn ze niet zoals ze lijken? Never judge) Ze zeiden 'ja', naja 'yes', en toen gingen we zitten en stonden zij op hahaha. 'Sorry je bent below in our pikorde' nee grapje, dat zeiden ze niet. Ze stonden wel op? ze waren blijkbaar al klaar. Maar toen hadden we een date met Tommy Teleshopping op de achtergrond. Home trainingsfiets verkopen. Iedereen natuurlijk helemaal bellen om dat te kopen #not.

Dus westers gegeten, jammer geen thais, maar dat komt vast wel!

We gingen toen naar t winkeltje zoeken in de buurt. Het enige winkeltje want ook in Hua Hin zitten we in de middle of nowhere. Maar dat winkeltje leek een beetje op de Zara na enorm veel korting. Kortom, bijna niets. Maar dat maakt t aan de andere kant weer charming toch?

We liepen even verder en we kwamen een aantal mensen tegen die ons allemaal vriendelijk begroetten, waaronder een man. We liepen langs hem, op weg om even te kijken naar een voetbalveldje, en groetten hem terug. We gingen een leuk gesprekje aan ondanks zijn gebrekkige Engels. Wat veel bewondering heb ik als je dat zo probeert! Hij riep volgens een meisje dat wat beter engels kon. Ook haar vertelden we weer waar we vandaan kwamen, wat we hier deden, hoelang we hier bleven en waar we verbleven. Ze zei opeens dat haar zus in Apeldoorn woont! Toeval bestaat niet...!

We hebben gebeld en gefacetimed met haar en ze wilde mij tips geven over mijn verdere reis na vrijwilligerswerk, backpacken in het noorden. We hebben elkaar nu op Instagram, om zo te contacten. Zo leer je mensen nog eens kennen!

Toen vroeg het Thaise meisje, nadat ze uiteindelijk begreep wat wij hier deden, of wij het voetbalteam ook een lesje Engels wilden geven. Dat vonden we super leuk, maar we wisten niet wat de planning was volgend weekend dus we hebben gezegd dat we langskomen en lesgeven als dat kan! Super leuk.

In het donker terug (was wel pas echt half 8), lekker douchen en nu schrijven.

Als dit leven niet geweldig is dan weet ik het ook niet meer hoor!!

Zonnige groetjes,

Pranita


Reacties

Reacties

Paps

Dat was inderdaad snel schakelen diploma uitreiking en dan gelijk op avontuur...Top!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active