pranita.reismee.nl

Dag 14

WARNING: (lol ik wilde dit altijd al een keer doen) ik heb dit bericht grotendeels ingesproken dus waarschijnlijk veel spelfouten, maar dat zijn jullie inmiddels wel gewend want ik heb bijna nooit zin om het te verbeteren hahah.

Vandaag werden we wakker rond 8. We zouden vandaag het programma volgen van de Hua Hin Mix. Vandaag was er geen les, vandaar dat we gister al terug waren gegaan. Het is namelijk een nationale feestdag, om het begin van het Buddhisme te vieren. Mind had ons verteld dat die groep de heletijd te laat was en dat ze ook telkens te laat kwamen daardoor voor het vrijwilligerswerk en het lesgeven dus. Ze hadden totaal geen motivatie en kwamen ook echt een uur te laat. Vandaag hadden we om 9:30 afgesproken maar we vertrokken pas om 10:10. Het was een enorme bus waarmee we vertrokken en we zouden ongeveer 40 min moeten rijden. Uiteindelijk was dat langer. Tijdens de rit hadden we een beetje genetflixt en ff ogen dicht gedaan. Vervolgens kwamen we aan en gingen we door mangrovebossen lopen via een houten brug dat 3 km was. Er waren super veel krabbetjes, met alle kleuren van de regenboog: blauwe glas, groene, rode! Ondertussen kregen we veel te horen over de verhalen van Mind. Allemaal sappige details over de groep en leuke jongens van de vorige groepen hahaha. Vervolgens kwamen we ook bij een uitzichtspunt en na nog een kilometertjes kwamen we uit de mangrovebos. veel mensen van de groep nog een ijsje of een drankje gedronken. Volgens liepen ze allemaal richting de beach en Juun en ik dacht dat zouden zwemmen. Dus wii liepen ze achterna haha. Vervolgens pakt opeens iedereen vuilniszakken en handschoenen, om de beach vrij te makken van troep. June had geen zin om op te ruimen, dus we gingen terug naar Mind. Toen die mensen klaar waren gingen we met de bus een uur rijden naar de beach waar we zouden chillen. Toen we aankwamen kregen we een lunchpakket met rijst, eitje en een gerechtje. Mind vindt dat eten echt vies hahaha en we gingen bij een restaurant zitten. June en ik kokosnoot gedronken en we kregen zomaar ook een glas ijskoude cola van Kong. echt super lief! Vervolgens gingen we dus uit onze lunchbox eten, en Mind had een gerecht besteld. Het was echt grappig want wij konden niet goed het vlees van onze kokosnoot er afschrapen omdat de kokosnoot niet goed opengemaakt was. De vriend van Mainz, die ook een coördinator was, bood aan om kokosnoot door de midden te hakken. Hij pakte onze kokosnoten en liep naar grote hakmes. Alleen misschien niet zo soepel als verwacht hahaha. Hij sloeg het mes erin maar kreeg het er niet meer uit, en hij had ook niet genoeg kracht om het mes door de kokosnoot door te duwen hahaha. The struggles, totdat de buschauffeur hielp. Vervolgens werden er ook nog andere gerechten op tafel gelegd zoals papayasalade en geroosterde kip. Ze boden de hele tijd aan het te eten. Dat is zon groot verschil dat ik altijd merk in Azië, de mensen hier zijn zo voor gastvrijer en ze hebben veel over voor een ander. Misschien is dat ook wel beetje te maken met een geloof. Maar het gaat ook het principe. In Nederland is het helemaal niet gebruikelijk om voor een wildvreemde te betalen. Maar toen june en ik naar de beach wilden gaan en ook nog wat wilden meebetalen voor de papayasalade, naast onze kokosnoo natuurlijkt, wezen ze (Mind, Kong, de vriend van Mind en de chauffeur) het af. De chauffeur klopte zelfs op z'n hart, met de bedoeling dat hij wilde laten merken dat hij met liefde voor ons betaalt. Zo lief he! Toen gingen june en ik naar de beach en na veel foto's te hebben gemaakt van het strand, wilden we ergens liggen. Maar niet bij de groep hahaah. Toen we naar een mooi plekje wilden lopen, zagen we opeens dat er een weg via de rotsen naar boven op de berg liep. eerst waren we van plan op het strand te gaan liggen maar toen zei je net dat we beter de weg naar boven eerst konden nemen. Gingen dus toen naar boven en het was eigenlijk best soms eng, de rotsen waren heel random en je moest je vaak aan een touw vasthouden. En dit deden we op slippers hahaha en ik met m'n primark 1 euro slippers was beetje onstabiel. Heb ook een stuk op blote voeten gelopen om meer grip te krijgen, maar soms waren de rotsen toch wat scherp en deed mijn slippers weer aan. We moesten zelfs op 1 plek bijna verticaal omhoog met het touw!! Het was wel echt heel mooi aangezien we ook echt door soort jungle gedeelte liepen en nog langs een grot kwamen. eenmaal aangekomen op het uitzicht, was ik erg verbaasd door de schoonheid van het uitzicht! je zag schone zee van boven en de bergen in de verte. De mensen leken echt op miertjes van deze hoogte! (150m) Na veel foto's te hebben gemaakt van elkaar, begonnen we weer met de klim naar beneden. Dit was enger dan de klom naar boven haha. Maar gelukkig was het goed gegaan. Toen we beneden aankwamen hadden we nog maar een half uur hahaha, en we wilden wat drinken. Op t strand liggen was m dus niet echt geworden lol, maar de klim was veel leuker! ik had een lekkere ananassmoothie en june een grote beker cola. Toen even bij Mind en de chauffeur gezeten en toen weer terug naar Greenway! We gingen toen wat eten en Mind vroeg toen aan ons of we ook naar de Cicada market gingen, aangezien ze nog een cadeau aan ons wilde geven. Ze ging toen naar de markt om het te halen en june en ik wilden ook nog wat kopen hahaah. Was een beetje last minute en we konden niet naar de markt, dus we gingen naar de supermarkt. Toen kwam ik met het idee om een paraplu te kopen en er True op te schrijven (onze inside joke) en we kochten een paraplu, bestemd tegen regen en zon! Voor Kong kochten we mini oreo's en gedroogde mango. Teruggekomen in Greenway zat mind op ons te wachten, maar wij moesten nog 'True' op de paraplu's schrijven hahaha. We gingen we snel naar onze kamer. Ik durfde het niet te schrijven op de paraplu dus toen ging June oefenen en uiteindelijk ging ze het schrijven. Toen kwam Mind opeens aan de deur en zag ze de paraplu hahaah dus wij: Go away!! Whaaa. Vervolgens zelfs de gordijnen dicht hahaha. toen wij klaar waren gingen we naar buiten en naar haar kamer. En toen riepen we haar en toen deed zij ook niet open en deed ze de gordijnen dicht. Toen deden wij snel het liedje 'umbrella' op en vervolgens kwam ze naar buiten hahaah en ze vond t zooo lief! Ze moest zelfs huilen!!! Ook ik vond t toen lastig om m'n tranen te bedwingen. Toen veel knuffelen en gaf ze ons cadeautje: zon klein olifantentasje. Vervolgens gezellig praten en douchen en slapen!!
morgen komt m'n zus!! xoxo